zondag 5 juni 2016

De C van Clean-up

Na de reddingsoperatie van woensdag kwam gisteren de clean-up op Boca Sami. Om de paar maanden wordt een strand uitgekozen om schoongemaakt te worden. Het was bekend dat er een zogenaamd Ghost-net in zee lag. Een mega vissersnet wat losgeraakt is en dan ergens vasthaakt. Er bleken allerlei visresten in te zitten. Gelukkig geen dode schildpadden. Het is voor de hele zeebevolking slecht, dit soort netten.
Tijdens de duik naar dit net werd er nog zo'n soort net gesignaleerd. Dat is later op de ochtend nog verwijderd.
Verder werd er, samen met een heleboel vrijwilligers van de RBC (bank), andere rotzooi opgeruimd bij de baai: plastic en flesjes.

Als ik dan het verhaal hoor van Billy en Vanessa, die naar Ecuador zijn geweest, dan verbaas ik me erover hoe verschillend landen kunnen zijn. Want in Ecuador mag je nog niet je t-shirt aan een tak hangen als je gaan zwemmen. Ze zijn daar heel zuinig op hun natuur. En dat is te zien... Als je met respect omgaat met flora en fauna, dan word je beloond doordat dieren zonder angst met je meezwemmen. Heeft God het zo ook niet bedoeld in het paradijs?
Als je dus wilt proeven van een stukje paradijs, ga dan op vakantie naar de Galapagos-eilanden.

Dan hebben we vrijdag ook nog Ard zijn verjaardag gevierd. Hij is verrast met twee nieuwe zwembroeken uit Nederland. En nog wel wat meer... We hebben weer een lekkere kwarktaart gegeten, met slagroom, aangezien die toch in de aanbieding was.

In het kader 'voor de laatste keer' hebben we gisteren gebarbecued met Herman en Anja. Herinneringen kwamen boven aan vijf jaar geleden, toen we ook een afscheidsbarbecue hadden, maar dan in Zeewolde. Het was toen ietsje kouder, ietsje natter en ietsje winderiger. Even goed hebben we toen genoten van het samenzijn, gezellig onder een enorme lap zeil.
Uiteraard was het gister ook erg gezellig en was het eten verrukkelijk. Maar het toetje spande de kroon: vanille-ijs met koude koffie erover. Je moet wel van koffie houden, dan is het echt een aanrader!

Ook de C van Church. Vanmorgen heb ik voor het laatst gebeamed. Raar idee en heel erg dubbel. Want het was leuk om te doen, maar ook wel eens een belasting als ik dan weer op vrijdag of zaterdag een powerpoint in elkaar zat te knutselen. In elk geval blijft voorlopig mijn aandeel nog wel zichtbaar, al was het alleen al door de picto's die gebruikt worden.
Dus de komende tijd allemaal 'vrije' zondagen en dat is dan weer een leeg gevoel. Loslaten, soms best lastig.

Ook Target is voorbij voor Ellen en Thijs. Ze kregen nog een mooie herinnering mee:


En de C van Chocola. Een heerlijk stukje op zondagmiddag. Snel opeten, anders is het gesmolten :)

2 opmerkingen:

Douwe en Stijnie Slot zei

Ha Ard, Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!

Nicole zei

Hallo mooie, lieve mensen!

Ik lees al een hele poos, sinds september 2013, om precies te zijn mee in het reilen en zeilen van jullie gezin.
Toen waren wij nl zelf in Curacao voor dolfijntherapie voor mijn zoon. Viavia kwam ik op jullie blog en regelmatig kom ik terug om terug/mee te lezen.
Ik vind het een dappere stap: terug naar Nederland. Wat een stap.
Ik heb altijd enorm genoten van jullie verhalen en hoop eigenlijk stiekum dat er toch af en toe nog een update verschijnt uit Nederland óf Curacao..
Ik wens jullie alle moois voor de toekomst!