donderdag 12 mei 2016

Klein feestje

Klein feestje voor mij, vanmorgen. Ik kreeg bericht dat ik een gesprek heb bij het Sint Jansdal, voor een vacature bij het Lab. Een functie die precies bij mij past, het werk dat ik ooit in Zeewolde al deed. Hier ook drie jaar heb gedaan. En dan ook nog in het ziekenhuis waar ik heel graag weer wil werken. Wat ben ik hier blij mee! Gaat natuurlijk nog wel even spannend worden, maar tot zover ben ik in elk geval al gekomen.

Ard viert een feestje, want hij mag, onverwacht, weer naar Bonaire voor de Sea Turtles en nog wat andere zaken.

Thijs vond het vanmiddag zeker geen tijd voor een feestje. Hij is geen vriendjes met de juf, want zij had een enorme hoeveelheid huiswerk opgegeven. Vandaag, voor morgen. Er is een klasse-app en die ontplofte vanmiddag bijna. Thijs was dus niet de enige die verontwaardigd was.
Ik heb hem een tikkeltje geholpen bij het maken van een samenvatting van aardrijkskunde. Met dat hij het zelf niet hoefde te schrijven werd het voor hem al heel anders. Want het onderwerp, Scandinavië, ijstijden, bosbouw en dergelijke, boeide hem bijzonder. Ik heb hem verteld wat hunebedden zijn, waar die zijn en dat je daar gewoon naar toe kunt gaan.
Dus, opa en oma, ik denk dat we maar eens een bezoekje in Drenthe moeten doen aan de hunebedden, deze zomer.
Thijs vroeg aan Arjan: Zou jij wel onder een hunebed begraven willen worden?
Arjan keek hem aan of hij het in Keulen hoorde donderen. Hoe kom je daar nou bij??
Ik wel, zei Thijs. Dat die stenen er nog zijn, van zo lang geleden al... Net als Theo heeft hij wel wat met geschiedenis.
Daarna moesten de sommen nog, die hij snel-snel van het bord had moeten overschrijven. Ik vrees dat er alleen al bij het overschrijven de nodige fouten zijn gemaakt. Maar zo lang hij tienen haalt op de toetsen komt het wel goed.

Thijs zijn feestje kwam vanavond. Hij lag net een poosje in bed en toen... ploep... gingen alle lichten uit. Stroomuitval. Dus de fan ging ook uit, dus vond Thijs dat een reden om weer uit bed te komen. Ellen stond onder de douche, die dacht dat er iemand grappig wilde zijn door het licht uit de doen.
Maar nee, dit kwam ergens anders vandaan.
Even later zaten we met kaarslicht en breeklicht op de voorporch, gezellig met z'n allen koffie en thee te drinken. Thijs en Ellen vonden dat ze zonder fan echt, echt niet naar bed konden. Veel te warm...
Nu ja, zo lang het niet elke avond gebeurt moet het kunnen, zo'n feestje...

Geen opmerkingen: