vrijdag 5 februari 2016

Proef

Arjan had iets bedacht. Hoe je je longinhoud kunt meten. Ongeveer dan... Neem een maatbeker. De grootste die we hebben is 1200 ml. Zet die, helemaal gevuld met water, op de kop in de gootsteen, die ook gevuld is met water. Neem dan een buigrietje. Steek het kortste stukje onder de rand door in de maatbeker en blaas dan alle lucht uit je longen. Je blaast dan het water uit de maatbeker.
1200 ml blijkt niet zo veel te zijn, dat kreeg zelfs Thijs voor elkaar.
Dus bedachten we dat het misschien ook wel wil met een fles van 2 liter. En ja, Arjan en ik kregen die leeg.
Het was een komisch gezicht, wij om de beurt met ons hoofd in de gootsteen...

Natuurlijk moest Ard dat ook proberen. 2 liter was een makkie. Logisch, als je zo vaak duikt. Dus pakte hij een oude fles van 3,79 liter. Die ligt altijd gevuld met water achter in mijn auto. Voor noodgevallen. Mijn auto is vaak nogal dorstig. Die fles ziet er dus ook niet zo fris meer uit. Voor Ard was dat geen probleem. Ik drink er toch niet uit, zei hij...
Maar ook 3,79 liter kreeg hij met gemak uit die fles geblazen. Aardige longinhoud, dus. Arjan en ik hebben het nog niet geprobeerd. Ik ben bang dat ik in elk geval niet zo ver kom.

Vanmorgen, toen ik druk bezig was met prikken op de verpleegafdeling, besefte ik ineens dat we allemaal maandag vrij zijn. Ik had er helemaal niet meer bij stilgestaan dat het een vrije dag is, maandag. Wat een luxe, een lekker lang weekend! Want ook dinsdag ben ik vrij, weer in plaats van donderdag. Eerst had ik dat bedacht, omdat ik er van uit ging dat de kinderen maandag, dinsdag en woensdag vrij waren. Had ik gevraagd of ik kon ruilen met mijn dagen, toen kon het niet. Vervolgens trok een collega haar vrije dag in, dus kon het weer wel. In de tussentijd hoorde ik dat de kinderen de hele week vrij zijn (en Ard ook...) daarom maakte het niet uit. Daarna bedacht ik dat het toch wel leuk zou zijn om dinsdag vrij te zijn, want dan is Arjan jarig. Al met al kwam het goed uit.
Kunnen de jongens nog even goed uitzieken. Het gaat al beter met al die dropjes en honingthee erbij... Alleen hoest Thijs nog wel een hoop rotzooi op. Of, zoals hij zelf zopas zei: Ik was aan het slijmen in mijn slaap :) Hij hoopte dat hij morgen niet weer wakker werd.
Pardon? Ik hoop wel dat je wakker wordt.
Jahaa, maar niet zo!

In elk geval zal het rustig zijn, morgenochtend. Want Ellen zet bij Herman en Anja de boel op stelten... Ik zal zo eens even een berichtje sturen, want ik weet nog niet eens wat juf gezegd heeft van haar kunstwerk.

Geen opmerkingen: