zondag 19 april 2015

Weer in de lucht

Na een tijdje afwezig te zijn geweest, ben ik weer in de lucht. Soms heb je dat. Te veel aan je hoofd om 's avonds nog gezellige verhaaltjes te schrijven. Dus ik heb mezelf even in de stand-by stand gezet.
Maar nu wordt het wel tijd om onze belevenissen op te schrijven.
In de eerste plaats het heuglijke feit dat Theo zijn rijbewijs heeft gehaald, vorige week. Een spannende dag, zo vlak voor zijn verjaardag. Hij zat er nog over in dat als hij zou zakken, zijn verjaardag ook in het water zou vallen. Wat dan nog een extra spannend tintje aan het geheel geeft.
Hij moest om 10 uur bij zijn rijschool zijn. Ard heeft hem daar afgezet. Verder hadden wij geen informatie. Dus ja, beetje gerekend, 10 uur bij de rijschool, half 11 ongeveer afrijden, duurt een uurtje. Dan zou hij rond een uur of 12 wel kunnen sms-en hoe het afgelopen is. Leek me redelijk ruim gerekend. Maar om één uur had ik nog niks gehoord. En om half 2 nog niet. Toen heb ik zelf een sms-je gestuurd. Na een half uur geprobeerd te bellen. Inmiddels was ik aardig ongerust geworden. Wat een moederkloek ben ik toch.
Pas tegen 3 uur kwam het verlossende berichtje: rijbewijs op zak, ik kom met de bus naar huis.
Pff, wat een opluchting! Tijd voor een feestje.
Ard dacht dat hij Theo wel op kon pikken op station Otrobanda. Helaas, voor de zoveelste keer (ik geloof 6 keer...) in 2 weken tijd had hij een lekke band. We zijn acuut overgestapt naar een andere bandenman! Dus ben ik naar Otrobanda gecrossd. Bleek dat hij eerst om 10 uur nog een les heeft gehad, gewoon om er in te komen. En pas om half 2 moest hij afrijden. Wat uiteindelijk maar een 20 minuten kostte, met het inmiddels bekende resultaat. Daarna kon hij meteen zijn rijbewijs ophalen.
Het leek mij een goed idee om gelijk langs de Centrum te gaan: Theo zou zelf zijn boodschappen doen voor zijn verjaardag. Gelukkig konden we nu 2 feestjes in één keer vieren.
Van de Centrum naar huis mocht hij zelf rijden. Even wennen met een automaat, maar het ging prima.
De dag erna vierden we dan in alle glorie Theo zijn 19-de verjaardag. Het begin van een bijzonder jaar. Binnenkort, ja de tijd vliegt voorbij, zijn vertrek naar Nederland. De voorbereidingen zijn in volle gang.

Zaterdag is Ard met kids naar Porto Marie gegaan. Ook Harm, onze gast, ging mee met zijn dochter. Er was namelijk daar in de buurt een grote rog gespot. Echt groot! Ze hadden hun voeten nog niet op het strand gezet of er kwamen al mensen naar hun toe om aan Ard te vragen of hij meeging duiken. De rog was op weg van Cas Abou naar Porto Marie. Het moest lukken om hem te zien.
Helaas, ze hebben een glimp opgevangen, het beest was hun te slim af. Alleen dochter Sanne was de gelukkige: zij zat net op de goeie plek op het vlot in de baai, waar de rog langszwom. En weg was-tie weer.


zonder speer en zookeeper gaan duiken en dan wel 20 lionfishes spotten...

Die middag ging Sanne met Theo naar de wakeboardschool. Zij wilde heel graag wakeboarden en Theo wist de weg. Ellen had die dag gesmeekt of ze mee mocht. Sanne vond het goed. Ter plaatse bleek dat Theo niet genoeg contant geld had voor hemzelf en voor Ellen. Waarop hij heel grootmoedig voor Ellen heeft betaald, zodat zij de uitdaging ook eens aan kon gaan. Theo heeft foto's gemaakt. Die meiden konden het allebei goed. Lekker sportief! En heel knap, want het is niet zo gemakkelijk als het lijkt...


In de afgelopen week hebben we de uitslag gekregen van de testen van Ellen. Heel bemoedigend. We gaan er voor dat ze toch naar het VSBO kan. Maar eerst binnenkort de EFO! Er wordt hard geoefend, elke dag.

Ik heb zelf een gesprek gehad op mijn werk. Mijn contract loopt al weer af, dus... Het gesprek was positief, contract wordt verlengd. Heel fijn. Het officiële gesprek was uiteraard met mijn leidinggevende, maar ik heb daarna nog spontane gesprekken erover gehad met collega's. Dat waren minstens zo zinvolle gesprekken. Heel leuk!
Verder waren er wat vakantieperikelen. Het nadeel van een klein team is dat je ook de vakanties moet delen. Dus ik kon niet de dagen vrij in de zomer die ik graag wilde. Dat is dan heel jammer. Nu heb ik dagen vrij voordat de kinderen vakantie krijgen. Ellen heeft dan ook vrij, want zij hebben 19 juni "graduation". Ja, het afscheid van de basisschool is hier heel officieel. Een officieel groot feest. Wordt vast onvergetelijk, de school kennende!
Maar ik kwam er achter dat in de week van Koningsdag, 27 april op een maandag is. En 1 mei, dag van de Arbeid, is hier ook een vakantiedag. Valt toevallig dit jaar allebei op een werkdag van mij. Wat zou betekenen dat ik alleen de woensdag maar hoefde te werken. Aangezien er die dag nog niemand vrij had gevraagd, dacht ik: die is voor mij. Ha, lekker nog een weekje werken en daarna een hele week vrij. Wat een mazzel!

1 opmerking:

men. en mevr. Slot zei

Ha Theo,

Nog dubbel van harte gefeliciteerd: met je verjaardag en je rijbewijs!
Dit wordt een bijzonder jaar voor jou, met ingrijpende veranderingen: naar Nederland en zelf autorijden!
Een goed jaar in ieder geval toegewenst.Je gaat niet alleen, God is bij je!Dat geeft vertrouwen, ook voor je ouders.
Hartelijke groeten aan allemaal!