dinsdag 17 februari 2015

Vakantiedag

Vandaag heb ik lekker een vakantiedag gehad. Met Margriet. Na een bakje koffie thuis, waren we om een uur of 10 al aan de baai. Heerlijk. Genoeg ruimte, al was het best bezet, om nog een mooi plekje te vinden. Ellen was mee, die heeft Farah vermaakt (leidster van de kidsclub).
Het was mooi, zonnig weer vandaag. Genoeg wind om het aangenaam te vinden. Weinig wolken, blauwe zee. Oftewel, genieten vandaag.
Tussen de middag ben ik naar huis gegaan, want Kiet kwam bij ons en Ellen ging met Kiet z'n moeder mee. We ruilden voor een dagje. Thijs en Kiet gingen naderhand met mij weer mee naar de baai. Waar ze kokosnoten gingen zoeken. Thijs probeert ze altijd te verkopen, maar daar kwam hij vandaag niet aan toe. Want de Blue Bay-mensen zagen de kokosnoten en toen werden ze gelijk ingenomen. Wel in ruil voor een beker drinken, dus de jongens mochten nog niet klagen. Morgen is er namelijk een bruiloft op het strand en daarvoor hadden ze 18 kokosnoten nodig. Toch handig als die vast geplukt waren...
Zo was het niet helemaal Thijs zijn bedoeling. Die heeft er liever geld voor, onze handelsman.

Arjan had mijn laptop onder handen genomen. Ik baalde zo van Firefox, maar ja, Google Chrome werkte niet meer en je moet wat. Arjan heeft er zaterdagmiddag flink mee gegoogeld en Opera op gezet. Nu hapert hij nog wel bij tijden, maar het gaat over het algemeen een stuk sneller allemaal. Al zit er ergens nog wel iets wat niet klopt, want de batterij wordt binnen anderhalf uur leeggetrokken. Nu ja, je moet wat te zeuren overhouden.

Gister was het een rustige dag: heel het eiland lag plat, de dag na Carnaval. Al was de Centrum wel open. Ik moest er wel heen om eten te halen, maar dat had ik beter anders aan kunnen pakken. De hele parkeerplaats stond vol en de rijen voor de kassa waren tot halverwege de gangpaden. Dat is bijna nooit zo. En na bijna 4 jaar weet ik de meest gevaarlijke dagen wat dat betreft wel. Alleen deze dag was me ontgaan. Ach, gewoon gaan staan, geduld hebben, en vooral geen diepvriesspullen meenemen. Dat had ik dus ook niet.

Nog een paar dagen genieten van de vakantie. Geen wekker op een onmogelijk vroeg uur, bijvoorbeeld. Al zijn sommige huisgenoten alsnog voor dag en dauw wakker... ik niet, in elk geval.

Geen opmerkingen: