donderdag 12 februari 2015

Foto's met verhaal...

Eerst nog een paar foto's van zaterdag. Zoals van Ard die een geitje redt.
en de Pick-up van domi Anne volgeladen

en van Arjan die in no-time een vuurtje aan heeft


Daarna was het maandag Arjan zijn verjaardag. Hij kreeg een grote bak voor zijn duikspullen en samen met Ard heeft hij daar zijn initialen op gespoten. Nu, 3 dagen later, zijn de blauwe sporen nog zichtbaar op zijn handen...

op speciaal verzoek van Arjan aten we 's avonds zelfgemaakte pizza. Thijs heeft voor 20 maart gelijk hetzelfde besteld...
Het cadeau erbij is een vaartocht naar Oostpunt waar ze dan 2 duiken gaan maken. Een gebied waar je moeilijker komt. Maar waar het heel mooi is (zeggen ze...).

Dinsdag begon mijn vakantie. Kinderen naar school, tot kwart over 12, heb ik lekker het rijk alleen. Heerlijk, zo'n paar dagen. Een mooie gelegenheid om de berging overhoop te halen. Ik had de afgelopen tijd kakkerlakken gezien, mieren, en zowaar weer een muis. Hoogste tijd om dat gespuis om zeep te helpen.
eerst moet je wel door een rijstebrijberg van zooi heen, voordat je het einde van de tunnel ziet...

Ik vond wel een hoop poepjes, inderdaad, van kakkerlakken en van muizen (mieren laten weinig achter), maar het enige wat ik verder vond was een dode muis. Hoe vies.... Ik begrijp niet dat het niet erger heeft gestonken.
zoek de muis...
Aan het eind van de middag was alles schoon en fris.
3 vuilniszakken met onbruikbare dingen weggegooid. Dat ruimt echt op!
Dus woensdag ben ik gelijk maar vlijtig met de keuken begonnen. Eigenlijk was het er veel te warm voor, want de wind was ineens weg. Dat hoort helemaal niet in deze tijd van het jaar, maar het was wel degelijk zo. En niet alleen was de wind weg, ook het internet was weg.
Gelukkig is dat inmiddels weer verholpen. Ik had me lichtelijk vergist in de datum dat er betaald moest worden... Vandaag kregen we de aanmaning dat we snel moesten betalen, anders zouden we afgesloten worden. Beetje mosterd na de maaltijd. We waren net weer aangesloten :)
En wat gebeurt er 's avonds als Ellen in bed ligt? Dan krijgt de cavia klimles. Alleen is hij erg hardleers. Ze probeerden hem op het houten huisje te lokken dat in het hok staat. Als hij erop gezet wordt springt hij er met gemak af, maar erop klimmen? Dat is een ander verhaal. Zijn nog wat meer lesjes voor nodig, heb ik het idee....



1 opmerking:

Douwe en Stijnie zei

Ha Arjan,
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel een beetje te laat, maar niet minder welgemeend.:)
Leuk om te zien hoe lekker jullie hebben gegeten, ik snap wel dat Thijs dat ook wel wil voor zijn verjaardag! Je moeder is een echte keukenprinses!
Veel plezier las je gaat duiken en ik hoop er over te lezen!