woensdag 4 februari 2015

Boevengilde

De meeste mensen zullen het al wel gelezen hebben op facebook, maar een beetje frustratie moet ik nog wel kwijt. Dat kan dan in de blog...
Maandagmiddag ging Ard met de jongens, Thijs en Kiet, naar judo. Meestal ga ik mee, omdat Ard dan nog niet thuis is. Dan zit ik daar anderhalf uur te lezen, radio aan in de auto. Is ook wel relaxed, al denk ik ook wel eens dat ik iets beters kan doen dan daar te zitten.
Deze middag kon Ard mee, hij was op tijd thuis. Had nog wel wat klusjes in de buurt te doen, dus dat kwam wel mooi uit.
Sommige klusjes konden niet doorgaan, maar onder andere moest hij even bij de Boulevard zijn, bij Seaquarium beach. Tot zover ging alles goed.
Alleen toen hij terug kwam bij de auto... auto, waar auto?? Was tie dus weg. Je hoort die verhalen regelmatig, maar er was ons nog weinig overkomen op dit gebied. Als het dan gebeurt, dan is het ook gelijk goed raak.
Die auto zien we nooit weer terug, al blijft Thijs op een wonder hopen. Er zat niks waardevols in, wat op zich een wonder is. Maar daarom denk ik ook dat ze hem echt meegenomen hebben voor de onderdelen. Die staat natuurlijk ergens gestript, bou di palu. Het is bijna carnaval, dan gaat het boevengilde pas echt los. Ze hebben geld nodig om feest te kunnen vieren. Toch sneu dat ze daarvoor geen andere manieren kunnen vinden. Ik hoorde vandaag dat er het afgelopen weekend 10 atrako's hebben plaatsgevonden (inbraken/overvallen) met als meest opvallende zaak: meisje van 15 achter het stuur, 2 jongens erbij in de auto waarvan één ook 15 jaar was, en de gestolen goederen ook. Ze vielen een beetje op in het verkeer. O ja, en het was ook nog een gewapende overval. We zijn dus niet de enigen met frustratie.
Ik heb Ard en Thijs opgehaald, maandagavond. Toen werd het tijd om meteen creatief naar oplossingen te zoeken. Want hoe ga je dit probleem te lijf? Ard bracht nog wel eens mij met de kids weg, kon hij zelf de auto gebruiken (bijvoorbeeld als de Pick-up naar de garage moest) maar 4 kinderen achterin, met redelijk volwassen lijven, gaat niet meer. Het meest urgent werd het vandaag, maar kon Ard vanmorgen thuis werken (administratie genoeg) en wordt het vrijdag. Maar zelfs dat is opgelost. Maandag zijn de kinderen vrij en vanaf dinsdag ben ik anderhalve week vrij. Leven bij de dag.
toen hadden we hem net nieuw... betere tijden

Verder gaat het met de kinderen prima. Daniël en Ellen werken heel hard aan hun huiswerk, 's middags. Veel sommen, maar bij Ellen kan ik goed het verschil zien met een half jaar geleden. Ze werkt een stuk zelfstandiger en komt er beter uit. Al duurt het soms wel lang.
Voor vrijdag moet Zuid-Amerika geleerd worden, landen met hoofdsteden. Daar werken we ook elke dag aan.
En Papiaments, ook een toets voor vrijdag. Gelukkig is het wel een leuk boek, mooi vormgegeven. Scheelt voor mij in elk geval wel... ik steek er tussen neus en lippen door ook heel wat van op. Weet in elk geval nu dat fantasma 'spook' is. Zo leer je nog eens wat.
Natuurlijk blijft er ook nog wel tijd over om te voetballen. Theo had Thijs en Daniël vanmiddag meegenomen naar het voetbalveld net buiten Blue Bay. Even lekker energie kwijt raken.

Vandaag hoorden we van Samuël en Galina dat de operatie van Samuël waarschijnlijk over 2 weken plaats zal vinden. De spanning stijgt, wat dat betreft.

2 opmerkingen:

Stijnie zei

Oo, wat is dat balen !!!!!
Je snapt niet dat op een eiland zo'n auto niet meer achterhaald kan worden. Wat een frustratie!
Sterkte!

Mariëtte Koops zei

Ja, maar ik geloof dat we hier de grootste auto-dichtheid hebben van de wereld... als je dat bedenkt, dan is het niet zo raar dat een auto spoorloos kan verdwijnen. Helaas.