zaterdag 24 januari 2015

Logee

Vandaag is Daniël bij ons gekomen. Voorlopig logeert hij bij ons, omdat zijn pleegvader een grote operatie zal krijgen (in Nederland) en zijn pleegmoeder daar nu ook naartoe gaat. Een spannende toestand. De oudste 3 (pleeg)kinderen blijven hier, natuurlijk omdat ze ook gewoon naar school moeten. De jongste 2 meisjes zijn mee naar Nederland.
Ellen en Thijs konden niet wachten tot Daniël er was, ze hebben zich de hele week erop verheugd dat hij kwam. Vanmorgen heeft Ard met Thijs een plekje klaar gemaakt bij Thijs op de kamer.
En vanmiddag zaten Ellen en Daniël gelijk verwikkeld in een potje dammen. Binnen de kortste keren riep Ellen uit: "Jij kunt het veel te goed."

Theo kwam al vroeg in de middag thuis. Er was een collega ziek, toen was Theo gevraagd om om 6 uur terug te komen om alle strandbedjes nog recht te zetten. Vond Theo geen probleem. Thuis vroeg hij gelijk aan Arjan of die zin had om dan mee te gaan, zouden ze daarna nog even in het donker gaan zwemmen. Ook Ellen en Daniël wilden graag mee, dat mocht van Theo (en van ons...).
Thijs was heel boos dat hij níet mee mocht, maar aangezien hij morgenochtend vroeg mee gaat doen met de Walk for the Roses moest hij vroeg in bed liggen. Onder protest, dat wel.

Nu ligt bijna alles plat, alleen Theo hobbelt nog rond. Die mag morgen de beamer bedienen, Arjan het geluid, want ik ga met Ellen en Daniël naar de Emmakerk waar een dienst is in samenwerking met de Dividivischool. Ellen is gevraagd om een gebed voor te lezen en ik mag een stukje uit de Bijbel lezen.

Voor de rest heb ik wel weer goede medicijnen gekregen, deze week. Alleen van mijn hand blijf ik wel last houden. Denk dat dat toch nog wel een paar maand gaat duren. Is ook lastig typen, want mijn middelvinger en ringvinger zijn erg doof aan de toppen, daardoor voel ik de toetsen niet goed. Ik ga er van uit dat het ooit een keer weer goed komt.

Hieronder een link naar de Nieuwsbrief/site die Samuël en Galina zelf bijhouden over hun gezinshuis, Stichting Compassions:
http://d19cgyi5s8w5eh.cloudfront.net/eml/82X1YU60-V0WV-46X2-Z99Z-V9Y31U360X9W?e=oreb%40me.com&a=5ZYZ1601-71VX-4V02-ZZ17-7Z362U4W223Y&f=5daae267&t=1


Geen opmerkingen: