vrijdag 16 januari 2015

Controle

Wahaa, stond er aan het eind van de middag een auto voor het huis: toet-toet. Arjan had 2 vrienden op bezoek, dus ik dacht dat het ophalende ouders waren. Maar nee, politie. Ik stond toch even raar te kijken. Maar ze legden uit dat ze voor een interview kwamen. Uhh, wat?? Ja, uw zoon heeft gesolliciteerd... Ahaaaa, er ging mij een lichtje branden.
Toch een tikkeltje verbaasd dat ze zomaar ineens op de stoep staan, legde ik uit dat Theo aan het werk was bij de baai.
Ze twijfelden of ze daar heen konden gaan. Ellen overtuigde ze evenwel dat dat geen enkel probleem zou zijn. Op hun vraag of ze Theo daar zouden vinden, als ze naar hem vroegen, gaf ze als antwoord: O, iedereen kent Theo daar...
Ik ben wel benieuwd wat ze toen gedacht hebben. Dat hebben we niet meer gevraagd.

Een uurtje later kwamen ze terug, even naar Theo zijn kamer kijken. Poeh, wat was ik blij dat we daar net deze week grote schoonmaak hadden gehouden! Ard heeft snel nog wat wasgoed in de daarvoor bestemde wasmand gegooid.... Lijkt toch even anders, nietwaar :) Verder was het een leuk gesprekje. Aardige mensen hebben ze hier werken bij de politie.
Later hoorden we dat ook Theo een goed gesprek had gehad. Ze hadden hem het hemd van het lijf gevraagd, zei hij. Enne, de buurvrouw kenden ze ook wel.

Arjan had het druk met andere dingen. Morgen hebben ze van school een science fair. Hij heeft met een groepje een project gemaakt over houtskool. Dan is het best handig als je de daarvoor benodigde proeven gewoon naast het huis kunt doen. Satéstokjes verbranden en dat soort dingen. Wat kun je daarna doen met die houtskool? Als je dat wilt weten moet je morgen naar de Havo/Vwo komen.

Inmiddels is Arjan zelf al een stapje verder. Als je hout verbrandt zonder zuurstof dan komt er een gas bij vrij dat heel brandbaar is. Hij wil graag dat gas opvangen en dan onderzoeken. Als ik het tenminste goed begrepen heb... Dit is niet echt mijn vakgebied, zeg maar.

Bij de baai kwam nog een Kustwacht vliegtuig zo laag overvliegen dat ze ongeveer het dak van de appartementen meenamen. Gelukkig was Ard er net om dat vast te leggen...
dit is een krab

Geen opmerkingen: