woensdag 31 december 2014

Oudejaarsdag 2014

Vanmorgen heb ik nog gewerkt, nou ja, wat heet. Bij de prikpost gezeten en één patiënt geprikt. Om 9 uur mocht ik al naar het ziekenhuis gaan (anders om 11 uur), maar ook in het ziekenhuis was het rustig. Wel fijn, kon ik nog wat van mijn administratie wegwerken. En wat voorbereiden voor vrijdag, als we met 2015 starten. Daarna gingen we achter elkaar, maar lekker vroeg naar huis.
Nog even tanken, haha, 20 cent goedkoper per liter. We tanken nu voor 1,81 gulden (in euro's 0,83) Dat merk je echt wel in je portemonnee. Heel fijn, in elk geval voor de komende maand. Het zal vast niet lang duren.
Ellen was alleen thuis, alle mannen waren de hort op. Theo en Arjan nog even wat vuurwerk scoren, Ard was op pad om materiaal te verzamelen voor speren, Thijs was met de gasten mee... Maar binnen een half uur waren ze ook allemaal thuis. Heel gezellig. Bakkie koffie drinken, oliebol erbij. Die had Ard gehaald bij de Centrum. Mmmm, heerlijk!
Om half 1 was er een pagara bij de ingang van Blue Bay. Traditie om daar even heen te gaan. Was weer een ongelooflijke herrie, maar vooruit, je moet er wat voor over te hebben om een glaasje champagne te drinken.

Ard was met Ellen nog naar Otrobanda, op uitnodiging van een klant van hem. Feestje met pagara. Ellen heeft haar angst voor knallen inmiddels overwonnen en filmt met haar nieuwe telefoon alles wat ze maar tegenkomt. Ook pagara's van een kwartier...
als je goed kijkt zie je Ellen, korte broek, blauw bloesje, blond haar, met telefoon! :)

ach, daar doen ze hier niet moeilijk over, beetje rommel, beetje rook, beetje herrie, maakt niet uit.
Natuurlijk hebben de jongens vanmiddag ook al het één en ander aan vuurwerk afgestoken. Nu, halverwege de avond knalt het eveneens aan alle kanten, waar ze natuurlijk fanatiek aan meedoen. Eigenlijk best wel relaxed als ze allemaal opblijven, 's avonds. Zijn ze meteen lekker moe, zo tegen een uur of één. Geen toestanden meer om een uur of half 12 om kinderen tegen hun zin uit bed te trekken en een uur later tegen hun zin weer erin te leggen... Nee, ik vind het wel prima zo.

Vanmiddag hebben Theo en Arjan bladerdeeg-appelflappen gemaakt. Net eentje geproefd, jammie, heerlijk! Theo heeft Arjan kookles gegeven, was wel komisch om mee te maken.


Gister was ik bij de dokter geweest. Ik was eerst van plan om maandagmiddag te gaan. Na een paar zeer pijnlijke dagen was ik het wel zat. Maar toen ik bij het Medisch Centrum kwam was het daar zo vol, de mensen stonden zelfs te wachten. Dat werd me te bar. Dus was ik er dinsdagmorgen om een uur of half 8. De dokter snapte meteen waarvoor ik kwam, ik hoefde maar weinig te vertellen... tja, ik ben echt niet de enige met deze problemen, hier op Curaçao. Dus ik kreeg zo een recept voor Cataflam, wat ik al eerder had gehad, en op mijn verzoek ook een recept voor een maagbeschermer. Voor 9 uur was ik weer thuis, met de medicijnen. Na een uurtje of 2 was ik al heel wat pijn kwijt. Zodat ik, samen met Ellen, een gezellige dag had: eerst naar de nieuwe Building Depot. Wat is dat mooi geworden! Sfeervol, leuke dingen. Het was dat we afgesproken hadden om om 11  uur bij Ellen haar vriendin zouden zijn, anders hadden we er nog veel langer gelopen. Maar Ellen heeft Zita's oude telefoon ge-erfd, dus die kon geen dag langer wachten. De telefoon moest zo snel mogelijk gehaald worden.
Omdat we toen dichtbij de stad waren, hebben we er nog maar een rondje Punda aan vastgeplakt.
Terwijl Ellen en ik onze damesdag hadden, was Ard met Thijs (en Herman) naar de Christoffel. Je zou denken dat Thijs nu wel vaak genoeg erop geweest is, maar nee, na elke keer wordt hij enthousiaster. Ard ook, trouwens, die wilde de volgende keer 5x achter elkaar naar boven. Daar heb ik voorzichtig een klein stokje voor gestoken. Oké, hij wilde wel een compromis, volgende keer hardlopend naar boven. Hmm, tja.

En zo zijn we dan bijna aan het eind van 2014 gekomen. Nog anderhalf uur... Ellen trekt haar (kinder)champagne open. Wij nemen vast een glaasje wijn. Met nog een oliebol, nu smaken ze nog lekker.
Als afsluiter van deze blog voor dit jaar, wensen we jullie voor het nieuwe jaar alle goeds en zegen toe! 
Zelf sluiten we een roerig en moeilijk jaar af, wat zal het nieuwe jaar ons brengen? 
Theo heeft besloten om naar Nederland te gaan, Ellen zal haar basisschooltijd afsluiten...
Hoe dan ook, God is onze rots, Hij is er elke dag en Hij is betrouwbaar.

Geen opmerkingen: