woensdag 12 november 2014

Menu van de week met een emmer ernaast

Thijs had zondag een lijstje gemaakt voor mij, van wat we deze week zouden gaan eten. Heel handig, scheelt een hoop gezeur aan tafel. En hij weet welke regels er dan gelden: in elk geval groente.
Het is wel grappig hoe het er dan uitziet:

de eerste 2 dagen had ik al opgeschreven, maar wel met zijn goedkeuring.
Vandaag waren we aan de frietjes met slaa toe. Daar smult hij dan ook van: lekker met z'n handen eten. Ik weet niet wat dat is, bourgondisch of motorische onhandigheid, maar zo lang hij met zijn handen mag eten gaat er ook veel meer in. Bestek is aan Thijs niet besteed.
Zaten we lekker van de frietjes te eten, toen schoot er iets door mijn hoofd heen. Toen ik de friet in de pan deed, zat er een soort kaasdraad aan het mandje. Ik vond het raar, want wij bakken nooit iets met kaas in de frituur. Maar goed, friet er in en bakken maar. Tot ik dus onder het eten bedacht: het zal toch niet zo zijn dat er een pega-pega (zo'n nacht-salamander) in de frituurpan is gekropen die nu geheel meegebakken is met de friet? Ieieieiew, niet verder over nadenken. Nu maar hopen dat er niemand van ons gezin de blog leest.

Ellen en Thijs hebben 2 nieuwe vriendjes te pakken. Mensen die net hier aan het pleintje zijn komen wonen. Een meisje van 6 en een jongen van bijna 4. Thijs, die eigenlijk liever met oudere kinderen speelt, neemt zijn kans waar. Want ze wonen in een huis met een zwembad. Ellen vindt die kids natuurlijk sowieso erg leuk, die houdt juist wel van dat kleine grut. Kan ze lekker over moederen. Gister waren Ellen en Thijs daar geweest, volgens afspraak. En vandaag kwamen ze Ellen en Thijs al ophalen. Hoe dan ook, altijd gezellig als ze met buurkinderen kunnen spelen.

Verder had ik een meevaller. Een paar weken geleden waren we er achter gekomen dat er iets niet klopte met mijn salarisstrook. Met enige hulp hadden we het uitgepuzzeld en was ik ermee naar de verantwoordelijke persoon gegaan in het ziekenhuis. Zij had mijn papieren bestudeerd en vandaag had ik er een gesprek over. Je kon er eigenlijk 2 kanten mee uit, of mijn brutoloon was goed en het aantal uren per maand klopte niet, of het brutoloon was te hoog omdat ik minder uren per maand werk dan op mijn strook staat. En eind april loopt mijn contract weer af... Ik bedoel maar, best spannend. Maar ze begon gelijk met te zeggen dat mijn brutoloon wel klopte. Fieuw, toen wist ik al dat het oké was. Ze had een volledige berekening gemaakt. Eind van de maand krijg ik een flink bedrag extra. Wow, wat een meevaller!


Geen opmerkingen: