donderdag 30 oktober 2014

Zandzakken voor de deur....

Vandaag had Theo (eieieieindelijk) zijn eerste rijles. Hij was verbijsterd dat hij gelijk de weg op mocht. Had al op internet gekeken hoe je een auto moet starten. Deed me denken aan Thijs, toen ik die als kleutertje weg bracht, voor de eerste keer naar school. Die zei: Mama, ik weet nog niet hoe ik moet rekenen.
Dus ik heb Theo gezegd dat de rij-instructeur echt wel precies verteld hoe je moet starten, hoe je moet remmen en hoe je gas moet geven.
Toen hij thuis kwam vertelde hij dat het erg leuk was geweest. Helemaal tot Zuurzak gereden. En de auto was al gestart, dus dat hoefde hij niet te doen. Verder was de motor maar 1 keer afgeslagen in de hele rit. Ook de brug over, die hoge Julianabrug, was geen kunst aan. Gewoon gas geven...
Ik vroeg in wat voor auto hij had gereden. Geen idee, zei hij. Net zoiets als u heeft. haha, zo'n ouwe Dodge?? Nou nee, maar zoiets. Ik dacht dat jongens altijd precies wisten wat voor merk enzo. Toch niet alle jongens.

Vanmorgen heb ik met veel moeite en ergernis een recept gehaald bij de dokter. Concerta, gebruiken ze al jaren, hier. Ook al jaren dezelfde sterkte. Maar een assistente bij de huisarts achter de balie die werkelijk nergens van wist. Grrr, ik was echt laaiend. Concerta en Ritalin? Nee, dat kan echt niet. Dat is precies hetzelfde, dus u krijgt  geen recept voor beide. Onze eigen huisarts was er niet. Ze geloofde me echt niet, gelukkig stond er een andere dokter bij, spaanstalig, dus ik kon niet met hem converseren. Maar hij wilde wel het recept schrijven. Ook voor Ard en Theo kreeg ik 1 receptje. Ik kon haar wel kielhalen. Ben de strijd maar niet verder aangegaan. Volgende keer maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts en krijg ik wel al mijn recepten mee. Voor 3 maanden.

Geen opmerkingen: