dinsdag 14 oktober 2014

Van het kastje naar de muur...

Dat was weer zo'n typische actie, vanmorgen. Ik moest een handtekening van mijn werkgever halen op een papier van de bank. Denk je: oké, doen we even.
Maar nee, daar moest eerst op gestudeerd worden. Oeps. Dat was al een ruim een week geleden, dus ik dacht dat die studie wel klaar zou zijn. Dat was goed gedacht. Alleen stond er in het papier "september", daar wilden ze wel graag oktober van maken. Oké, ga ik even naar de bank. Zegt ze bij de bank: Ach, dat geeft niet, maak er zelf maar even oktober van met een pen.
Dus terug naar het ziekenhuis. Daar werd een beetje twijfelachtig gekeken. Tja... kom het straks maar halen.
Even later kreeg ik een telefoontje: nee, ze wilden het toch echt correct hebben, dat er later geen toestanden over zouden kunnen komen.
Je hebt wel geduld nodig. Zodoende moest ik vanmiddag eerst weer naar de bank, nieuw papier halen. Toen naar het ziekenhuis. Waar ze uiteraard in vergadering zaten. Papier afgegeven, het zou nu goed komen.
Kan ik het morgen ophalen? Ja, dat kon. Degene die de handtekening moest zetten, gaat morgen voor anderhalve week het eiland af, dus het was nu of niet.
Stond ik bij de Centrum. Werd ik gebeld. Dat ik nu het papier weer op moest halen. Ik heel snel mijn karretje volladen. Weer een telefoontje, nee, het kon toch morgen wel.
Pff. Wat een dag.
Dan heb ik tussendoor ook nog een beetje gewerkt. Lekker uitzoeken en opruimen en wegwerken. Heerlijk vind ik dat.
Volgens mij had ik archiefwerk ook wel leuk gevonden. Jammer dat je als je jong bent niet alle beroepen kunt overzien! Soms rol je zo maar ergens in en zo rol je verder.

Ellen had nog een goeie mop, vanmiddag. Ze is haar portemonnee kwijt. Waarschijnlijk moet hij wel ergens thuis liggen, maar voorlopig is hij nog niet boven water. Zegt ze tegen Arjan: Kun jij niet even gaan zoeken met je metaaldetector??

Theo staat boterhammen te smeren, die is een bodemloze put op het moment. Hij kan haast in zijn eentje wel een heel brood op, per dag.
Vorige week heeft hij zijn motivatiegesprek gehad bij de politie. Nu is het wachten op de medische keuring. En overmorgen theorie-examen doen voor autorijden. Hèhè. We zijn een half jaar verder. Ik heb me voorgenomen om hier geen commentaar op te geven. Het zijn zijn lessen, het is zijn probleem. Maar hij had al maanden zijn rijbewijs kunnen hebben. Beetje vage rijschool, met vage regels. Als ze dan de verkeersregels maar wel goed kennen. Heel moeilijk om m'n mond erover te houden... (meestal leest hij de blog niet :) )

Na de dikke regenbui van afgelopen vrijdag, gaan de fluitkikkers nog steeds heel hard te keer. Het galmt hier door de tuin. En dan te bedenken dat het maar een beestje is van krap aan 3 cm. Ongelooflijk. Ik denk dat er zelfs weer eentje in dezelfde palm zit als vorig jaar. Overigens een gezellig geluidje, vind ik. Muzikale omlijsting.

Geen opmerkingen: