maandag 1 september 2014

Twijfel

Voor mijn verjaardag had ik geld gevraagd voor een nieuwe telefoon. Momenteel gebruik ik nog een heel oude van Ard. Ik heb zelf nog wel een iets nieuwere, nog maar 9 jaar oud (Thijs was een baby toen ik die kreeg...), maar daar zit nog mijn Nederlandse kaartje in, voor ING enzo.
Nu ben ik niet direct van de allernieuwste geintjes, maar zo langzamerhand lijkt het me wel leuk om een toestel aan te schaffen die er een tikkeltje moderner uitziet. Dan hoeft het niet het meest geavanceerd te zijn. Maar dat ik er foto's mee kan maken, bijvoorbeeld. En kan internetten, tenslotte komt er hier ook steeds meer wifi: zelfs in de grote bussen en in de stad.
Als je dan een beetje aan het zoeken gaat op internet kom je al snel uit bij Nokia. De goedkopere mogelijkheid.
Wie heeft er een beetje verstand van. Wat kan ik dan het beste doen. Eerst nog maar eens een paar telefoonwinkels bij langs? Is Nokia echt een goede telefoon voor een redelijke prijs? Lumia 520 of 630? Of is Samsung eigenlijk beter?

Het kriebelt ook doordat Theo vandaag zijn eerste grote aankoop heeft gedaan: een nieuwe laptop. Net op tijd voordat zijn oude het zou begeven. Hij had alles zelf al uitgedacht, nagezocht, contact gelegd en een deal gesloten. We waren in een kwartiertje klaar. Terwijl we alle tijd hadden, Thijs was naar judo en wij hadden zo'n anderhalf uur om onze boodschappen te doen. Een uitje voor Theo, want hij komt dagenlang niet van Blue Bay af. Alleen zondags naar de kerk... Wat een belevenis dan, een rondje door de stad.
en Arjan is ook blij, want die mag Theo zijn harde schijf voor zijn defecte laptop

Thijs moet een herbarium maken. Hij kreeg een papier mee waarop precies stond wat hij moest doen, waar het aan moet voldoen. Het hoeft niet op de computer, maar, zei ik, dat is wel netter (zeker gezien zijn handschrift). Dus eerst zijn we door de tuin geweest om blaadjes te zoeken. Minimaal 6, stond er. Dus zoekt Thijs er 6. Foto's erbij gemaakt.
Toen zijn we aan het knutselen gegaan op de laptop. WordArt vond hij wel een heel leuke uitvinding. Het voorblad hebben we klaar. Verder wilde hij niet gaan, het hoeft pas op 1 oktober ingeleverd te worden. Waarom zou je dan nu al zo hard aan de slag gaan?? Hij zuchtte: "Moeders!"
Theo heeft hem als grote broer zijn eigen ervaringen verteld: dat hij in het afgelopen schooljaar volgens schema's en vooruit werken zorgde dat alles op tijd klaar kwam.
Thijs was nog niet overtuigd van deze logica. Gelukkig voor hem heb ik voorlopig ook nog flink wat te zeggen op huiswerk-gebied. Die opdracht komt echt wel voor 1 oktober klaar.
de amandel

de appel

de Bonaireaanse Oleander, oeps, niet zo mooi met die auto er achter...

Bougainville

en de lamunchi, de eerste vruchten zitten er al aan.

Geen opmerkingen: