zaterdag 16 augustus 2014

zaterdags katern

Vandaag een bijdrage van Ard..






De afgelopen periode is er nogal wat veranderd  in mijn dagelijkse werkzaamheden. De aanleiding en de planning zijn niet bepaald zelfgekozen geweest, maar in een proces van ontdekken en ´herontdekken´ben ik nu aan de slag op een manier die weer veel beter bij mij past.
De oplettende lezers hebben achter de facebookpagina wellicht de naam AV Connect al ontdekt, mijn eigen bureau voor coaching en training. Door me als zelfstandige in te schrijven kon ik aan de slag met mijn ´oude passie´. Ik bied onder de naam AV Connect vooral trainingen aan.
De omgeving hier op Curacao, maar ook de contacten en informatie uit verschillende organisaties hebben mij geïnspireerd om weer aan de slag te gaan met outdoor, mijn coaching-opleiding en ook weer direct met studenten te willen werken.



Zo begeleid ik stages van lokale studenten van een lokale universiteit, veel werkplekbezoeken en stagebeoordeling, vergelijkbaar met de CHE. Volgende week verzorg ik een aantal introductiedagen met een ´buitenprogramma´voor een lokale MBO opleiding en ga ik weer les geven, nu op een MBO in de richting verzorging.
Daarnaast staan er regelmatig teambuildings dagen in de agenda voor (internationale) bedrijven en instellingen, vaak met als focus het verbeteren van de samenwerking, communicatie en planning. Deze trainingen zijn zowel in het Engels, Papiamentu als Nederlands. De uitgewerkte opdrachtkaarten zijn dus langzamerhand ook allemaal drietalig geworden. Veel van deze trainingen zijn eerst uitgeprobeerd op de kinderen, vooral Arjan vind het leuk om ´challenges´  te bouwen en hij helpt ook om materiaallijsten te maken en te digitaliseren. Op de hikes van de kerk hebben we verschillende elementen ook al ingezet en zelfs sommige opdrachten uit trainingen die ik in Nederland al gaf, zijn hier zo 1 op 1 in te zetten.

 
Daarnaast ben ik weer veel nauwer betrokken bij de verslavingszorg, door mijn bijdrage aan Speransa. Mijn intervisiecontacten en relaties uit het verleden met deze betrokken en hardwerkende mensen helpen ons nu om elkaar snel te verstaan, aan te vullen en ondersteuning te kunnen geven bij schrijfwerk en trainingen.     
Als laatste grote opdracht werk ik voor een lokale organisatie die de relatie tussen onderwijs en werkveld versterkt. Ik ga daar workshops geven die (gebaseerd op EVC) de samenhang versterken, weer via triades en driehoekjes….. en daarmee ben ik weer bij de basiselementen die ik in de coaching en het werk voor o.a. de CHE, het Leger des Heils en Sprank heb geleerd. Ik ben daarmee weer terug bij mijn passie en doe weer werk waar ik plezier in heb, mijn ei goed kwijt kan en wat past bij mijn vaardigheden en persoon.



Oh ja, mijn zookeepers worden inmiddels via een lokale winkel aan de man gebracht en ik lever daar aan op bestelling. Inmiddels heb een ´cute and handy´ 2e versie gemaakt voor snorkelaars en freedivers. De Lionfish die we vangen wordt verkocht aan particulieren en rechtstreeks aan restaurants op het eiland. Liefhebbers genoeg….


Ik werk dus voor een deel voor derden en deels voor mezelf, hoe de verhouding wordt is nog niet helemaal duidelijk en zal nog wel wat schuiven denk ik. Voorlopig is het druk en hoef ik me niet te vervelen, maar ik zal me nu zelf weer moeten bewijzen!  

1 opmerking:

Douwe en Stijnie zei

Shalom Ard,

Heel leuk dat je een update geeft van je nieuwe werkzaamheden!
Succes en zegen!

Hartelijke groeten uit Jeruzalem.