dinsdag 5 augustus 2014

Onder ons

Vanmorgen zijn Ard en Theo weer naar de stad geweest. Helaas voor hun waren ze iets aan de late kant. Hoewel de zitting pas om 9 uur begon was iedereen al voor 8 uur binnen.
De sfeer is rustig in de stad. Het is er wel heel stil, vertelde Ard. Blijkbaar durven/gaan mensen niet echt op zoek naar "het nieuws", althans, niet live. Het wordt wel bijgehouden in de kranten, op de radio en de televisie. Het is echt een hot item, hier op Curaçao.
De officier van Justitie heeft zijn eis bekend gemaakt, vanmorgen. De eis is levenslang. Daarna mocht de advocaat van "monster" haar verhaal houden. We zullen zien wat er de rest van de week gaat volgen. En dan volgt op 29 augustus de uitspraak.

Naast dit verhaal gaat verder ook alles gewoon door. Thijs telt de dagen af voordat hij weer naar school mag. Het is elk jaar hetzelfde. Hij wil heel graag weer naar school. De eerste dagen is hij laaiend enthousiast en vervolgens valt het bitter tegen. Hij wil graag uitgedaagd worden, maar dat lukt tot nog toe niet. Nu krijgt hij een splinternieuwe juf. Wie weet. We houden moed.

Arjan zegt, met een stem die inmiddels kilometers is gezakt: Hmm, hmm, hmm. Tja. School. Het moet. Soms is het wel leuk.
Hier spreekt de puber. Natuurlijk ga je niet zeggen dat je school leuk vindt. Maar ondertussen merk ik nooit iets van weerzin tegen school. Hij gaat vrolijk heen en komt vrolijk weer thuis. Hij zal Theo wel gaan missen op school, denk ik.

En met Ellen had ik een dames-onderonsje, vanmiddag. Er waren nog wat onderwerpen die ik graag met haar wilde bespreken. Dat gaat niet met die kerels eromheen. Daarbij, Ellen is ook heel vaak weg. Haar leven speelt zich voornamelijk af bij de baai. Had haar juf gezegd dat ze zich na 2 weken al zou gaan vervelen. Ha, zei Ellen, ik verveel me echt niet!
Dus ik moest iets verzinnen om samen te gaan doen. Een eindje wandelen naar een rustig punt. Ard noemde eerst nog de wandeling van Boka Sami naar Vaerssenbaai. Maar toen bedacht ik me dat we dan net zo goed de Mango-trail konden gaan doen. Dan kom je bij de zee uit, waar we dan een poosje konden gaan zitten.
Ook Ellen vond dit een goed idee. Dus dat hebben we vanmiddag gedaan. Het was gezellig, we hebben een goed gesprek gehad. Heel positief en dat is wel belangrijk in deze puber-tijden waarin we makkelijk verzanden in een negatieve sfeer. Voor herhaling vatbaar dus...
onderweg even water tappen uit de jug (service van Blue Bay)

en dan lekker zitten, hoog op de rotsen, waar we de schepen voorbij zagen gaan, af en toe een vissersboot, af en toe een vliegtuig in de lucht

Geen opmerkingen: