donderdag 14 augustus 2014

Lieverdjes

Had ik voor vandaag gepland om langer op het lab te blijven om mijn achterstallig werk een klein beetje in te lopen. Ard kon Thijs en Ellen ophalen en thuis brengen, was mooi geregeld. Ik wilde om 1 uur weggaan, maar dat werd toch weer later omdat er op het laatste moment nog een patiënt kwam, die ik dan niet zelf hoefde prikken, maar er zaten wat lastige dingetjes tussen. En ik had net aangeboden om mijn collega prikster, die om 1 uur vrij is, af te zetten bij haar middag-baan. Dus samen hebben we ons over die laatste patiënt gebogen, alles gedaan wat moest.
Na nog een boodschap die iets uitliep was ik na half 3 thuis... daar ga je dan met je net-ingestelde huiswerkplan. Dacht ik. Maar die lieverdjes van ons waren al heel ijverig zelf aan de gang gegaan. Ik hoefde alleen Thijs zijn woordjes in wrts te zetten, kon hij daarmee aan het leren. Bij Ellen hoefde ik uiteindelijk alleen maar te helpen met haar laatste som.
Ze vertelde van Spaans, daar heeft ze nu een meester voor, die héél aardig is. En, wonder boven wonder, hij spreekt óók Nederlands. Gaat vast goed komen, dit jaar.

Theo had een vrije dag. Geen idee eigenlijk wat hij heeft gedaan...
maar in elk geval voetballen met Thijs, op blote voeten op het hete asfalt. Daar krijg je blaren van...

En Arjan gaat met plezier alleen naar school. Vindt de leraren leuk, is blij dat er een taal (Frans) af is gegaan. Liever nog was hij Spaans kwijt, natuurlijk, maar zo is het ook al beter. De reden is dat er wel heel veel talen in het pakket zitten, hier. Nu heb je geen keuze meer, dat is dan wel jammer. Maar als je een uitgesproken technische knobbel hebt, dan ben je hier ook al blij mee.


dit boek heeft Arjan van zijn broer ge-erfd. Kijk maar:

hoe grappig!

Geen opmerkingen: