maandag 25 augustus 2014

Als nieuw

Thijs was aangenaam verrast toen hij vanmorgen in zijn klas kwam. Er was namelijk zaterdag heel hard gewerkt: het hele lokaal was onder handen genomen. Fris geverfd, wat natuurlijk al erg fijn is, maar vooral heel mooi geschilderd. Wat een creatieve ouders! Ook de juf is er heel blij mee, het werkt prettiger in een fris lokaal dan in een saaie, grijze ruimte.



Ellen en ik hebben vanmiddag heel hard gewerkt. Sommen, taal: persoonsvorm (oei, ik moest even snel de les doorlezen voordat ik weer wist hoe het zat...) en papiaments. Ze moet woorden Papiaments-Papiaments leren. Beetje mission impossible, maar we hebben ons best gedaan. Nu moet ik de juf nog vriendelijk vragen of ze de woorden die geleerd moeten worden of op papier of digitaal verstrekt kunnen worden. Want verwachten dat een kind met dyslectie woorden van een vreemde taal foutloos overneemt vanaf het bord, dat kan niet. En ik kan ook niet alle fouten eruit halen, zelfs niet met het woordenboek erbij.

Theo en ik hebben net bekeken waar de lamunchi-boom in de grond moet, die ik van hem heb gekregen. Ard vertelde dat de lamunchi die zij vroeger bij het huis hadden staan wel zo hoog als de dakgoot kwam! Dus we hebben een beetje rekening gehouden met de groei. Zo heerlijk om steeds meer groen te zien groeien rond ons huis.
Ineens denk ik dan weer aan de maggiplant die we in Zeewolde in de tuin hadden. Die deed het daar zo geweldig in de klei, dat het ook tot aan de dakgoot kwam! Zo lekker!!

Ard is naar een EHBO cursus, kreeg hij gratis aangeboden van iemand waar hij wel mee samenwerkt. Zulke dingen slaat hij niet af. Ook wel een fijn idee dat je kennis weer opgefrist wordt.
Gister is hij zelf nog geprikt door een lionfish. Waarschijnlijk is de spine er op het topje van zijn duim ingegaan en een centimeter lager er weer uitgekomen. Hij had hem gelijk door, dus heeft het flink uitgeknepen. Het was wel wat dik en pijnlijk toen hij uit het water kwam, maar niet zo extreem als toen hij in de steenvis was gestapt. Gelukkig hadden we ook nog heet water, wat we nog iets verhit hebben in een blikje op de bbq. Daar heeft Ard zijn duim een uurtje in gehad en vandaag was de zwelling al weg. Je kunt de gaatjes nog wel zien, maar het viel hem alles mee. Risico van het (jagers)vak...

2 opmerkingen:

Stijnie zei

Lieve Mariëtte, heb je onze ecard voor je verjaardag ook gekregen?
Anders probeer ik het nog een keer.
Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad!En lekker verwend.

Mariëtte Koops zei

Nee,helaas. Net als de post laat ook het internet het wel eens afweten hier... Maar ik weet dat jullie aan ons denken, hoor!