donderdag 3 juli 2014

Pendulum effect

Hallo allemaal.
Soms verveel ik me in de vakantie en dan probeer ik van alles in elkaar te zetten.
dat gekronkel in de video heet het "pendulum effect". De golfballen hangen aan verschillende lengtes touwtjes en daardoor gaan sommige sneller dan andere.
het was vrij makkelijk in elkaar te zetten; in elke golfbal een gaatje boren, dan een touwtje erdoor met een knoop erin zodat de bal er niet afglijd. in het hout zit voor elke bal een gaatje, waardoor een spijker aan het andere eind doorheen gaat. zo kan je ze een beetje afstemmen, net als gitaarsnaren.

groetjes van Arjan

3 opmerkingen:

Unknown zei

Arjan, lekker bezig!

Stijnie Slot zei

Ha Arjan, leuk! Knap gedaan.
Wat is je volgende project?
Ik ben benieuwd!
Succes!

Mariëtte Koops zei

Arjan zei: Jammer dat alle leuke projecten zoveel geld kosten.
Toen ik vroeg wat hij dan wilde gaan maken, zei hij: een drone...
Zijn dromen gaan ver! Heerlijk kind.