vrijdag 27 juni 2014

Diploma binnen!

Vanavond hadden we de diplomering van Theo. Na 2 jaar van hard werken is het gelukt! En, zoals een lerares het vanavond nog zei, dat lukt lang niet alle jongeren die van de TL komen. Dus extra fijn om dan dat diploma in je zak te hebben.
Het was een leuk feestje. Een stuk minder massaal dan 2 jaar geleden bij de diplomering voor de TL. Alle kandidaten was gevraagd om een paar vragen te beantwoorden. Zoals: wat ben je over 10 jaar, wat ga je studeren, wat ga je onthouden van deze school, wie zijn het belangrijkst in je leven.
Daar pikten ze dan de leukste stukjes uit, die voorgelezen werden als de leerling naar voren kwam om de handtekening te zetten.
De meest wilde dromen werden opgenoemd. Bijna iedereen denkt toch over 10 jaar een succesvol iemand te zijn. Eén meisje wilde studeren, trouwen en 3 kinderen krijgen. En Theo, wat had hij geantwoord op de vraag "wat ben je over 10 jaar?" 28! Waarop het hele publiek in luid gelach uitbarstte.
Soms denk ik wel eens dat hij beter Jochem Myjer achterna kan gaan, maar misschien kan hij dat in zijn vrije tijd nog gaan doen.
De foto's komen nog, er zijn er genoeg gemaakt.
keurig in een overhemd!


Op mijn werk hadden we vanmorgen 3 patiënten die geprikt moesten worden op Chinkungunya, een broertje van Dengue. Het schijnt heel snel op te rukken. Vorig jaar op Sint Maarten begonnen en nu is het al ruimschoots in Suriname. Dus ja, het zal ongetwijfeld ook hier zijn. Je wordt er even flink ziek van en als je het goed krijgt zou je daarna immuun moeten zijn. Maar ik ken ook mensen die meerdere keren Dengue hebben gehad, dus dat gaat niet altijd op. Je kunt beter zorgen dat je het niet krijgt, alleen is dat een onmogelijke klus. Op dit moment vliegen de muggen (neefjes...) aan alle kanten om mij heen en gaan bij voorkeur op mijn handen zitten en op mijn gezicht, want dat heb ik niet ingespoten.


2 opmerkingen:

Renske Oudekerk zei

Mijn werk wordt ook beinvloed door het Dengue virus. Als het in het midden oosten (Pakistan) oprukt, verkopen we bepaalde producten meer! Ik wist niet dat het nu ook in Zuid Amerika een bekend virus is..

Mariëtte Koops zei

Ha Renske,
Ja, Dengue komt hier al langer voor. Ard heeft het vorig jaar te pakken gehad, naar alle waarschijnlijkheid. Daar word je niet blij van, hij was hard ziek! Maar die Chinkungunya is vrij nieuw en daar worden dan weer meer mensen ziek van.