maandag 20 mei 2013

gaan met die banaan

Die bananenbloem gaat als een speer. Hij floept al open. Nu heeft het afgelopen nacht ook weer geregend, en daar houdt-ie erg van.

de bloem gaat open


Vanmorgen vroegen ze of ik in plaats van woensdag, morgen wil komen werken. Even nadenken, dat kan. Alleen bleek later dat ik dan weer naar de prikpost moet, en dan mag ik een half uur later beginnen. Leuk, maar dan moet ik wel doorwerken tot half 1. Dat zijn de mindere dingen. Dan past het niet meer in elkaar... Gelukkig hebben wij een lieve buurvrouw, die wil onze schatjes wel ophalen.
Sprak ik zonet de moeder van Kiet. Met haar had ik het er nog even over. Zegt zij: Ik zou het maar aankaarten op je werk. Nu kun je dat nog makkelijk doen. Als je er straks een half jaar werkt dan kun je dat niet zomaar meer zeggen. Het bleek mij vanmorgen in een gesprek met een andere nieuwe collega dat ze 's middags ook allemaal veel langer werken dan gepland. Persoonlijk vind ik dat niet goed. Je krijgt een cultuur dat dat normaal is en het van iedereen wordt verwacht. Maar het leven is niet alleen werken. Overigens gaat dat natuurlijk niet meer over een kwartiertje, maar echt over uren. Kan een keer gebeuren in geval van nood, maar dat mag geen gewoonte zijn. Dan doe je iets goed fout.
Dus ga ik van de week naar Sherila om één en ander aan te kaarten. De vorige keer dat die moeder mij advies gaf (dat was om mijn"poot stijf te houden" in het geval van die drie ochtenden werken) is het erg goed uitgepakt. Moed gevat en voor mijzelf opkomen...

Thijs en Kiet zijn vanmiddag samen naar de baai geweest. Hebben daar visjes gevangen, bij de bar gehangen, golfballen gezocht, gezwommen in het zwembad... Thuisgekomen hadden ze niet veel energie meer. Mochten ze nog een poosje Lucky Luke kijken. Thijs is er helemaal weg van.
In die tijd kon ik de macaroni koken zodat ze voor judo nog een bord macaroni met een lekker toetje konden eten.

lekker stelletje


Toen ik met Thijs thuiskwam na judo zat Ellen op de porch bij Herman en Anja. Ze was helemaal overstuur geweest door een zwerfhond die bij ons op de porch was gekomen. Die komt elke keer aanlopen, heeft ergens een gaatje gevonden in de afrastering. Tijd om de security in te seinen dat ze een vangkooi komen zetten voor dat beest.

Geen opmerkingen: