dinsdag 2 oktober 2012

Gaat er een beerput open?

Vandaag stond er in de krant dat er in juli al behoorlijk verschil van mening was binnen de partij van Schotte (MFK). Toen hebben ze met een paar partijleden geprobeerd er uit te komen. Maar er gebeurde niks, waarop Dean Rozier zijn eigen conclusie trok en uit de partij stapte. Met Cleopa. Welke actie verstrekkende gevolgen had!
Nou ja, wie onze blog gevolgd heeft weet wat er sindsdien allemaal gebeurd is. Althans, wat de buitenwereld te weten kwam. Nu is Rozier beschuldigd van omkopen om de regering te laten vallen. Maar is dit wel waar? Hij heeft zelf e-mails naar buiten gebracht waaruit het tegendeel blijkt. Eerlijk gezegd geloof ik hem wel. Het OM mag zich hierover gaan buigen. Die gaan het nog druk krijgen, want ook Schotte en Monk gaan waarschijnlijk vervolgd worden voor smaad en laster tegen de gouverneur. Het zou een oplossing zijn voor een hoop problemen en onrust! Daarna zijn er nog wel een wat mensen die het één en ander op hun kerfstok hebben.
Verder lijkt er een weldadige rust te komen over het eiland. Echt waar. Het gros van de mensen is zo blij met Betrian, die kalm en waardig de problemen aanpakt. En gewoon tussen de normale mensen zijn tank bijvult, zoals iemand vertelde. Kijk, zo moeten we het hebben.

Thijs was gezellig thuis, vandaag. Zijn keel is nog steeds rood, dus morgen ook nog maar een dag thuis. De koorts was wel weg. Hij vermaakte zich met laptop, boek, lego. En we hebben eindelijk weer eens een spelletje Kolonisten gedaan. De eerste won hij, de tweede eindigden we gelijk (dobbelspel Kolonisten). Ik moet toch iets fanatieker spelen.

Vandaag heb ik een hele tijd op internet zitten snuffelen om recepten te zoeken voor het feestje van Ellen, vrijdag. Muffins, cupcakes, brownies, blondies en nog meer.


Ik ben benieuwd hoe het gaat met 4 meiden. De smoothie hebben we vanmiddag zelf vast uitgeprobeerd. 3 bananen, stukjes meloen en lemon-juice. Theo vond het heerlijk, Arjan ging wel, Ellen heeft het niet opgedronken en Thijs kreeg het met moeite weg. Maar dat kan ook gelegen hebben aan het feit dat hij nog keelpijn had. De volgende proberen we met watermeloen (zonder pitjes...)
Voor Sinterklaas vraag ik een blender, kan ik er gecrunched ijs doorheen doen. Mmmmm.
Nu nog een boodschappenlijst maken. Dan kan ik vrijdagmorgen de hele boel voorbereiden. Gelukkig komt Vera mij helpen. En Ard hoopt vroeg thuis te zijn, die neemt de jongens dan mee naar de baai. Een baai...

1 opmerking:

Anoniem zei

Mmmmmm, kan je frozen cappuccino maken. Ga maar vast oefenen!
groetjes
Anja