donderdag 25 oktober 2012

En weer geen wind

Vanmorgen heeft het weer gehoosd. Blij toe dat ik geen was aan de waslijn had... Ik was bij de Dividivischool. Daar was het ook erg, maar ik hoorde van Ard dat het bij Piscaderabaai nog erger was. Zo ook op Marchena, waar Rianne en Rozemarijn wonen, en Janwillem. Er is daar op de doorgaande weg een berg zand gespoeld! Het wordt steeds meer. Maar ja, wat wil je, het is regenseizoen. Nu waart er weer een orkaan in de regio rond, gevolg: weer geen wind. En dat is me warm! Overal muskieten, grr, rotbeestjes. Hopen dat de volgende orkaan net iets verder weg waait, dan komt de wind wel weer terug.

Vanmiddag heeft Rianne Ellen weer geholpen met haar huiswerk. Eens zien of ze morgen een goed cijfer voor haar dictee haalt. Juf was een beetje boos op Ellen omdat ze niet doorgewerkt had met rekenen. Nou ja, zei Ellen, ik had het bijna af hoor.
Beetje aan het puberen, denk ik.
Het wordt zo een lekker stelletje!

Ard heeft waarschijnlijk 2 gasflessen gescoord. Nu nog zien dat we ze gevuld krijgen. Ze staan bij een huis op Bandabou, dat bijna geen huis meer is. In elk geval zijn daar geen gasflessen meer nodig en ook de vuilcontainer mag weg. Yes, kom maar op met dat spul. Weer 2 dingen afstrepen van mijn lijst.
Ard is nu nog naar de afsluiting van een congres. Was erg leuk geweest, vandaag.
Wel houden we ons hart vast wat er gaat gebeuren. Want de geruchten gaan dat dezelfde ministers weer op hun plek mogen komen. Het zijn nog geruchten, dus er is nog hoop. Wiels heeft gezegd dat hij de screeningswet respecteert. In dat geval gaat het feest niet door. Het is wel duidelijk vanuit Nederland dat daarvandaan geen cent meer komt. Logisch, dat wel. Niet leuk. Vooral de manier waarop er over Curaçao en de inwoners gepraat wordt. Er zijn hier ook genoeg (nou ja, net iets te weinig dus...) mensen die echt het goede zoeken voor Curaçao, die wel integer zijn, betrouwbaar. Je kunt niet alles over één kam scheren.
We zullen zien hoe de partijen hier tot een regering gaan komen. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: