woensdag 17 oktober 2012

De spanning stijgt...

Niet dat dat direct op straat te merken is. Iedereen doet gewoon zijn boodschappen, z'n werk, kinderen gaan gewoon naar school. Maar in de kranten is maar 1 ding belangrijk: de verkiezingen. Op de radio ook, welke zender je ook pakt. En ook op teleCuraçao, alleen hebben we dat van horen zeggen, want we hebben nog steeds geen tv-abonnement. Soms is dat jammer.
Het lijkt erop dat er meer mensen gaan stemmen dan 2 jaar geleden. Aangezien iedere stem telt is dat erg mooi. Want neem maar van mij aan dat dat geen MFK en PS-stemmers zijn geweest. Die aanhangers worden wel achter de broek gezeten door Schotte en Wiels.
Ard en Theo maken al woeste plannen om vrijdagavond of zaterdagmorgen de straten bij langs te gaan om zo veel mogelijk vlaggen te scoren. Wat moet je er mee??

Ik heb net kleine cupcakes gebakken. De smaak is goed, maar ze zijn niet gerezen. Iets niet helemaal goed gegaan...

Theo kreeg vandaag een 9,8 voor Godsdienst terug. Goed gedaan, zeun. En twee zessen voor geschiedenis en ASW.
Arjan had een 9,2 voor geschiedenis. Eigenlijk een 8,2 maar ze mochten nog een punt inzetten voor een cijfer naar keuze. Arjan had er over nagedacht: als ik dat punt nu inzet, dan telt-ie drie keer mee! Ja ja.

Al met al gaat het best goed met die mannen. Vanavond is Theo nog lekker naar krachttraining geweest: flink laten zweten, energie genoeg.

Ik heb de juf van Thijs nog gesproken over de woordjes van gister. Hij moet meer oefenen, zei ze. Ja, dat snap ik ook wel. Maar zou het kunnen zijn dat ze die woordjes meegehad hebben toen hij ziek was?? Daar had ze nog niet over nagedacht... 't Is een beetje lastig praten met die juf. Ik heb het idee dat ze mij niet begrijpt. Wellicht is dat wederzijds. Zegt ze: hij moet meer oefenen op de fijne motoriek.
Ja juf, daarvoor gaat hij ook elke week naar de oefentherapeut... Volgens mij is er ook geen dossier, ofzo. Er kan nog wel iets verbeterd worden aan de communicatie en aan handelingsplannen!

Afgelopen nacht schrok ik wakker van geblaf. Het klonk verdacht dichtbij. Ik ben weer in slaap gevallen, maar vanmorgen zaten er 2 honden op de voorporch. Van de week was dat ook al gebeurd, toen zaten ze achter. Schrokken zich een ongeluk toen de achterdeur openging. Nu bleven ze nog gewoon zitten! Wat irritant!
Vanavond hoorde Ard bij de security dat ze in elk geval de ene hond gevangen hadden. Die andere moeten ze nog vinden.



Morgenmiddag gaan we naar Hato om Rianne op te halen. Zij komt hier stage lopen als docent wiskunde op het Vespucci-college. We hebben al intensief contact gehad via de mail. Erg leuk. Dus nu gaan we elkaar 'live' zien. Yes! We zullen haar een beetje wegwijs maken op het eiland, de komende dagen.

Geen opmerkingen: